Při nabízení služeb našim zákazníkům a ze zkušeností z toho vyplývajících jsme se zamýšleli nad otázkou, jaké jsou dnes vlastně potřeby našich zákazníků na IT.
Na začátku obchodní komunikace s potencionálním klientem si musíme položit otázku:
„Co pro ně v současnosti dělá jejich IT“ případně v jakém stavu se nachází.
Nejčastější odpovědi jsou:
- nic
- prudí nás
- stojí spoustu peněz
- ohrožuje nás
- nerozumí našim požadavkům
Abychom tomuto předešli, popíšeme si s klientem typické procesy a činnosti v podniku, jako jsou:
Výroba, produkce
- tvorba výrobku
- nákup surovin a materiálu
Dodavatelské vztahy
- nákupní objednávky
- logistika, skladové hospodářství
Odbyt, prodej
- objednávky
- péče o zákazníka, CRM
Finance
- účetnictví
- controlling
Provoz
- HR; právní oddělení
- správa budov, správa prostředků
Všechny tyto podnikové procesy jsou závislé na IT službách.
Ptáme se, co zajímá naše zákazníky:
- chtějí mít nízké náklady
- chtějí, aby jim IT sloužilo a bylo schopné reagovat na požadavky byznysu
- chtějí, aby jejich životně důležité systémy a aplikace spolehlivě fungovaly
- chtějí dosahovat vysoké produktivity
- nechtějí se dostat do konfliktu s regulativy
Jak tohoto dosáhnout?
Jedinou jistotou v životě podniku je flexibilní a dynamické prostředí s nutností adaptace podle změn v byznysu. (Podnikatelské prostředí se neustále mění a na tyto změny je nutno rychle reagovat.)
- vytvořením stabilního, transparentního, zabezpečeného prostředí s možností maximální managementovatelnosti a predikce
- dokonalým přístupem k informacím (nejen datům)
- poskytnutím rychlé, přesné a korektní služby
Při návrhu rozumného řešení je potřeba vědět:
- jaké jsou potřeby zákazníka (i ty budoucí)
- jaké jsou licenční dopady (závislé na architektuře řešení)
- neomezovat se předem kvůli financování (alternativy: pronájem, hosting, outsource)
Zde vzniká prostor pro společnost Foxnet, která se na výše uvedenou problematiku specializuje.