Při nabízení služeb našim zákazníkům a ze zkušeností z toho vyplývajících jsme se zamýšleli nad otázkou, jaké jsou dnes vlastně potřeby našich zákazníků na IT.

Na začátku obchodní komunikace s potencionálním klientem si musíme položit otázku:

„Co pro ně v současnosti dělá jejich IT“ případně v jakém stavu se nachází.

Nejčastější odpovědi jsou:

  • nic
  • prudí nás
  • stojí spoustu peněz
  • ohrožuje nás
  • nerozumí našim požadavkům

Abychom tomuto předešli, popíšeme si s klientem typické procesy a činnosti v podniku, jako jsou:

Výroba, produkce

  • tvorba výrobku
  • nákup surovin a materiálu

Dodavatelské vztahy

  • nákupní objednávky
  • logistika, skladové hospodářství

Odbyt, prodej

  • objednávky
  • péče o zákazníka, CRM

Finance

  • účetnictví
  • controlling

Provoz

  • HR; právní oddělení
  • správa budov, správa prostředků

Všechny tyto podnikové procesy jsou závislé na IT službách.

Ptáme se, co zajímá naše zákazníky:

  • chtějí mít nízké náklady
  • chtějí, aby jim IT sloužilo a bylo schopné reagovat na požadavky byznysu
  • chtějí, aby jejich životně důležité systémy a aplikace spolehlivě fungovaly
  • chtějí dosahovat vysoké produktivity
  • nechtějí se dostat do konfliktu s regulativy

Jak tohoto dosáhnout?

Jedinou jistotou v životě podniku je flexibilní a dynamické prostředí s nutností adaptace podle změn v byznysu. (Podnikatelské prostředí se neustále mění a na tyto změny je nutno rychle reagovat.)

  • vytvořením stabilního, transparentního, zabezpečeného prostředí s možností maximální managementovatelnosti a predikce
  • dokonalým přístupem k informacím (nejen datům)
  • poskytnutím rychlé, přesné a korektní služby

Při návrhu rozumného řešení je potřeba vědět:

  • jaké jsou potřeby zákazníka (i ty budoucí)
  • jaké jsou licenční dopady (závislé na architektuře řešení)
  • neomezovat se předem kvůli financování (alternativy: pronájem, hosting, outsource)

Zde vzniká prostor pro společnost Foxnet, která se na výše uvedenou problematiku specializuje.